Blog

Εμμηνόπαυση και διατροφή

Η συμβολή της διατροφής στην Εμμηνόπαυση

Η εμμηνόπαυση πρόκειται για μια απόλυτα φυσιολογική βιολογική φάση στη ζωή της γυναίκας, η οποία εμφανίζεται συνήθως στις ηλικίες των 40 ή των 50 και τοποθετείται χρονικά, δώδεκα μήνες μετά την τελευταία έμμηνο ρύση.

Τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης επηρεάζουν όχι μόνο τη σωματική και τη φυσική της υπόσταση (εξάψεις, αύξηση σωματικού βάρους, θαμπό δέρμα και μαλλιά, ξηρότητα κόλπου κα) αλλά και την ψυχολογική της κατάσταση (πνευματικές διαταραχές, κυκλοθυμία, διαταραχές ύπνου, εκνευρισμός).

Οι ορμονικές αλλαγές που επιφέρει η εμμηνόπαυση επιδρούν όχι μόνο στο αναπαραγωγικό αλλά και στο καρδιαγγειακό και το σκελετικό σύστημα της γυναίκας. Η γενικότερη πτώση του βασικού της μεταβολισμού, η οποία επιδεινώνεται με το πέρασμα του χρόνου, σχετίζεται άμεσα τόσο με την αύξηση της κατανάλωσης τροφής όσο και του βάρους της γυναίκας αλλά και με τη μείωση της ενεργητικότητάς της.

Πιο συγκεκριμένα, η έλλειψη των γυναικείων αναπαραγωγικών ορμονών ευθύνεται για την κατανομή του λίπους με παρόμοιο τρόπο με αυτόν που κατανέμεται στους άντρες, συσσωρεύοντας δηλαδή περισσότερο λίπος στην κοιλιακή χώρα αντί για την περιφέρεια. Το γεγονός αυτό πολλαπλασιάζει τις πιθανότητες για την εμφάνιση κινδύνων για την υγεία της γυναίκας, όπως είναι τα καρδιαγγειακά νοσήματα, ο σακχαρώδης διαβήτης αλλά και η οστεοπόρωση. Για αυτούς τους λόγους είναι ιδιαιτέρα σημαντικό να φροντίζει η γυναίκα την διατροφή της κατά την εμμηνόπαυση αλλά και να ασκείται, κατά προτίμηση, με ήπια αεροβική ή άσκηση με αντιστάσεις.

Οι γυναίκες σε εμμηνόπαυση θα πρέπει κατά κύριο λόγο να φροντίζουν, να προσλαμβάνουν μέσω της διατροφής τους, επαρκείς ποσότητες ασβεστίου, προκειμένου να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα της απώλειας της οστικής τους πυκνότητας. Τρόφιμα πλούσια σε ασβέστιο είναι τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα αμύγδαλα, το μπρόκολο αλλά και γενικότερα τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά.

Επιπροσθέτως η βιταμίνη D βοηθά την απορρόφησή του ασβεστίου από τον οργανισμό και για αυτό είναι σκόπιμο να αποζητούν οι γυναίκες σε εμμηνόπαυση μία λελογισμένη χρονικά, έκθεση τους στον ήλιο προκειμένου να συνθέσει ο οργανισμός τους την συγκεκριμένη βιταμίνη. Τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη D είναι ο σολομός, το μουρουνέλαιο και το αυγό.

Το κάλιο και το μαγνήσιο είναι επίσης σημαντικά συστατικά τόσο για υγιή οστά όσο και για την καλή λειτουργία της καρδιάς. Το κάλιο το βρίσκουμε κατά βάση σε φρούτα και λαχανικά, όπως σε πορτοκάλια, μπανάνες, καρότα και το μπρόκολα, ενώ το μαγνήσιο σε γαλακτοκομικά προϊόντα, πατάτες, ξηρούς καρπούς και σε ορισμένα ψάρια.

Από την άλλη πρόσφατες έρευνες έχουν δείξει ότι τα καφεϊνούχα ροφήματα (καφές, τσάι, αναψυκτικά τύπου κόλα), τα καυτερά φαγητά, το αλκοόλ ή τα ζεστά φαγητά συνδέονται με το δυσάρεστο, αλλά σύνηθες σύμπτωμα των εξάψεων.


ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Λουτράκι

Ελ. Βενιζέλου 46, 20 300 Λουτράκι

Τηλ.: 27443-01262, Κιν.: 6985160291

Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Δευτέρα & Πέμπτη: 11:00 - 20:00

 

Αθήνα

Λεωφ. Βασιλίσσης Σοφίας 98, Αθήνα, 6ος όροφος

Τηλ.: 210-7777207, Κιν.: 6985160291

Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Τετάρτη & Παρασκευή: 16:00 - 22:00

 

© 2017 Sotiris Mitrou. All Rights Reserved.

Designed by imode.gr